Marknadssektion

Golfsäsongen närmar sig äntligen och det börjar vara dags att få banan i ett välkomnande, inbjudande skick igen.Då tänker jag inte på tee, greener och fairways, det är ju områden som banpersonalen ansvarar för och sköter på bästa sätt. Nej, det gäller övrig utsmyckning av banan, runt klubbhuset, drivingrangen och parkeringsplatsen, som skall kännas välkomnande för medlemmar och gäster.

Till varje hål behöver vi en sponsor. Anslagstavlor och banmarkeringar  skall också vara tydliga och informativa, gärna med företagslogga. Det finns alltså många möjligheter att synas på för de som vill exponera sitt varumärke, gärna i kombination med medlemskap i klubben, eller något företagsevenemang.

Vadstena GK lovar att göra vårt bästa för att alla sponsorer ska få en bra ” payback” för sin investering i reklam på golfbanan. Vi kan lova minst 25 – 30 000 exponeringar under ett år, mot medlemmar och greenfee gäster.
Om Du  tycker att detta budskap låter och känns intressant, eller om Du som redan är medlem känner till något företag, som kanske vill öka sin markandsnärvaro, så vill jag gärna att Du kontaktar mig för ett första intressant möte.

Då kan vi gå igenom alla de möjligheter som finns för ett lönsamt samarbete mellan sponsorer och Vadstena Golfklubb.

/Marknadssektionen gm K-G Broman

Vision

Att öka kännedomen om Vadstena golfklubbs unika förutsättningar för golfspelare av alla kategorier och utgöra det mest naturliga valet av bana för alla som önskar deltaga i golfsporten.

Mål

Att erbjuda förutsättningar för en stark profilering av våra samarbetspartners varumärken genom att erbjuda ett rikligt utbud av marknadsplatser på golfklubben.

Företagsgolf

Vill Ni ha en trevlig golfdag med Era kunder, anställda och samarbetspartner skall Ni komma till oss.

Vi sticker ut hakan och säger att vi har en av de mest välskötta banorna i Östergötland. Att vi dessutom är en stad med historiska anor vid vätterns strand gör ju saken inte sämre.

Det finns charmiga hotell och bra restauranger om Ni vill ha en övernattning.

Vi tar hand om både små och stora grupper till fördelaktiga priser och skräddarsyr evenemanget helt enligt Era önskemål.

Vi ligger centralt i Sverige med lika avstånd från Stockholm och Göteborg.

För de som inte spelar golf kan vi försöka ordna en kulturvandring med besök i staden och slottet eller spa.

Kontakta oss gärna så vi kan berätta mer varför Ni skall komma till oss.

klubbchef@vadstenagk.nu

Klas-Göran Broman